Kinnitatud õppedirektori

Jekaterina Inevatova poolt 14.11.2023



Tugiisik

1. Õppekavarühm

Sotsiaaltöö ja nõustamine

2. Õppekava koostamise alus

Kutsestandard Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4 ja spetsialiseerumised b.2.8, b.2.9, b.2.11, b.2.12, b.2.13

3. Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal

260 akadeemilist tundi (160 ak. tundi auditoorne õppetöö, 80 ak. tundi ettevõtte praktika, 20 ak. tundi iseseisvat tööd).

4. Sihtgrupp

Täiskasvanud inimesed, kes soovivad omandada uusi teadmisi ja oskusi või täiendada varem omandatud teadmisi ja oskusi sotsiaaltöö valdkonnas.

5. Õpingute alustamise tingimused

Täisealine isik ning vastavus Sotsiaalhoolekande seaduse § 25 lõike 2 punktis 1 ja Lastekaitseseaduse § 20 esitatule.

Tugiisiku õppekava alusel võib õppima asuda täisealine isik (vähemalt keskharidusega).

Veebiõpe läbimiseks vajalik elementaarne arvuti kasutamise oskus ning tehnika- arvuti, kaamera, mikrofon (vajadusel tagame iga osalejale vajalik tehnika). Enne koolituse algust võimalik testida Zoom-i kasutamist.

6. Õppe eesmärk

Koolitus annab teadmised ja oskused töötamiseks tugiisikuna, mille eesmärk on iseseisva toimetuleku toetamine olukordades, kus isik vajab sotsiaalsete, majanduslike, psühholoogiliste või tervislike probleemide tõttu oma kohustuste täitmisel ja õiguste teostamisel olulisel määral kõrvalabi.

7. Õpiväljundid

Koolituse läbinu:

1) mõistab tugiisiku teenuse olemust ja eetilisi lähtekohti;

2) arendab kliendi sotsiaalseid oskuseid;

3) toetab kliendi tegevusvõimet, et see säiliks ja areneks;

4) juhendab klienti igapäevaelu toimingutes;

5) toetab klienti võimetekohasel panustamisl ühiskonda, sh asjaajamise korraldamisel ja võrgustiku loomisel;

6) toetab abivajadusega last, toimetulekuraskustest isikut/peret, väärkoheldud inimest ja sõltuvushäirega isikut.

7) osutab vajadusel esmaabi.

8. Õppe sisu

- Tugiisiku teenuse osutamise alused, eetika

- Kutse taotlemine

- Esmaabiandja väljaõpe

- Psühholoogia ja enesehoid

- Suhtlemispsühholoogia

- Konfliktide lahendamine

- Tegevusvõime analüüs

- Terviseseisundi jälgimine ja tervisekäitumise (sh seksuaalkäitumise) kujundamine. Abivahendid

- Kliendi võimestamine

- Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes

- Kliendi toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda

- Asjaajamise korraldamine (sh kommunikatsioonivahendites kasutamine)

- Võrgustikutöö

- Tugiisiku tööd reguleerivad õigusaktid

- Töö väärkoheldud isikuga

- Töö abivajadusega lapsega

- Lapse seksuaalkäitumise kujundamine

- Käitumise eripärad toimetulekuraskustes isiku ja perega

- Taasühiskonnastamine

- Toimetulekuraskustes isiku ja pere toetamine asjaajamisel

- Töö sõltuvushäirega isikuga



9. Õppemeetodid

Auditoorne töö (160 tundi)

Loeng, ülesannete lahendamine, grupitööd, juhtumiarutelud, testid.

Auditoorne töö on õpiväljundite saavutamiseks õppekeskkonnas, sealhulgas e-õppes toimuv õppetöö loengu vorm.

Auditoorne töö toimub kohapeal aadressil Punane 18, 5. korrus, Tallinn või veebis Zoom keskkonnas.

Hindamiskriteeriumid:

Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktilised situatsiooniülesanded.

Toiduhügieeni testi läbimine. Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 80% õigeid vastuseid.

Erialane praktika (80 tundi)

Praktika on õpiväljundite saavutamiseks korraldatav sihipärane tegevus juhendaja juhendamisel töökeskkonnas. Kool tagab vajadusel igale õppijale praktikakoha.



Hindamiskriteerium:

Moodul loetakse arvestatuks, kui on sooritanud praktika, esitatud koolile nõutavad praktikadokumendid ja praktika-aruanne praktika kaitstud

Õppija kirjeldab oma tööülesandeid ja probleemset situatsiooni seoses tööülesannete täitmisega ning seostab seda kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidega; vormistab aruanne vormi kirjalikult.

Iseseisev töö (20 tundi)

Erialane lugemine, erialamaterjali kogumine ja analüüs.

10. Õppekeskkonna kirjeldus

Õppetöö toimub tervisekaitse nõuetele vastavates loenguruumides aadressil Punane 18, Tallinn. Lisaks on võimalus kasutada koostöölepingute alusel ka teiste koostööpartnerite koolitusklasse.

Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega (arvutid, kaasaegne esitlustehnika). Koolitusgruppide suurused on erinevad ja sõltuvad kursuse sisust ja eesmärgist. Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus. Kohvipauside jaoks olemas varustatud kööginurk.

Veebiõpe jaoks kasutatakse Zoom õppekeskkonda, mis võimaldab sünkroonselt läbi viia esitlusi, audio- ja videokonverentse, jagada eri formaatides faile ja oma arvutiekraanil toimuvat, kasutada ühist jututuba ning valget tahvlit.

11. Õppematerjalid

Asberg, M. (2012). Hooldus erinevate haiguste korral ja ravimiõpetuse alused: hooldustöötaja riikliku õppekava rakendamist toetav õppematerjal. Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus. http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/0/haiguste_hooldus.pdf
Eesti Inimarengu Aruanne 2012/2013 http://www.kogu.eesti
Eesti inimvara raport (IVAR): võtmeprobleemid ja lahendused (2010). Raportöör Eesti Koostöö Kogu.
http://www.kogu.ee/public/Eesti_Inimvara_Raport_IVAR.pdf Euroopa sotsiaalharta kodulehekülg: http://coe.int
Eesti Vabariigi Põhiseadus. RT I 1992, 26, 349; RT I 2011, 1.
http://humanrights.ee/inimoigused/ http://ee.euro.who.int/HIT_raamat_2008.pdf;http://primus.archimedes.ee/riigi-ja-kohalike- mavalitsuste-toetused-ja-teenused
http://www.haigekassa.ee/kindlustatule/juhendid
Puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seadus RT, 06.12.2012, 14
Rahvatervise seadus RT I, 05.12.2012,4
Roper, N., Logan, W., Tierney, A. J. (1999). Õenduse alused.
Sletttahjell, W., A. (2007). Käsiraamat hooldusõdedele.



12. Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid

- Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid Õpilane on osalenud vähemalt 75% auditoorsetest tundidest;

- Sooritanud õppepraktika täismahus;

- Läbinud esmaabiandja väljaõppe ning toiduhügieeni koolitust täies mahus;

- Esitanud koolituse lõpuks situatsiooniülesande lahenduse ja saanud sellele positiivse hinnangu.



Õpitulemuste hindamine on mitteeristav, iga lõpetaja saab tagasiside oma tulemuste ja edaspidise arenguvõimaluste kohta.



Tunnistuse väljastamise eelduseks on õppepraktika läbimine 100% ulatuses (peab olema läbitud edukalt), auditoorses õppetöös osalemine (sh õppeprotsessides aktiivne kaasatöötamine, sooritatud kirjalikud ja suulised testid) 75% ulatuses ja õpiväljundite hindamise läbimine positiivselt (hindamisele pääsemise eelduseks on, et koolitusel osalemise osakaal on täidetud).

Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.





Tunnistusele ja tõendile märgitakse vähemalt järgmised andmed:

· täienduskoolituses osalenud või selle läbinud isiku nimi ja isikukood;

· täienduskoolitusasutuse nimi ja täienduskoolitusasutuse pidaja registrikood;

· majandustegevusteade;

· õppekava nimetus;

· täienduskoolituse toimumise aeg ja täienduskoolituse maht;

· tõendi või tunnistuse väljaandmise koht ja kuupäev;

· tõendi või tunnistuse number;

· koolitajate nimed.



Tunnistusel või selle lisas märgitakse õpiväljundid, õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid (praktiline töö jms).



Tunnistused või tõendid väljastatakse eesti keeles.

Tunnistused ja tõendid registreeritakse TempoKoolitus OÜ vastavas registris.

13. Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus

Angela Melikhova, PhD

Kõrgharidus, PhD (Moskva Riiklik Sotsiaalne Ülikool: Õigusteadus; Sotsiaal-Humanitaarinstituut (SHI): Õigusteadus), täiskasvanute koolitaja tase 6.
Kogemus haridusalases tegevuses ja õppekavade koostamise osas.
Täiskasvanute koolitamise kogemus 15 aastat.



Tatjana Jušinski

Kõrgharidus, Tartu Ülikool, arstiteaduskond, õendusteaduse osakond – terviseteaduse magistri kraad. Eesti Punase Risti litsentsiga esmaabiõpetaja.
Läbinud mitmeid erialaseid koolitusi, töötab intensiivravi õena Tartu Ülikooli Kliinikumis.
Täiskasvanute koolitaja kogemus aastast 2010.



Stella Parhomtšuk

2019- 2022 Moskva Ülikool, logopeed

2019- läbis Täiskasvanute koolitaja koolituse

2010- omandas magistrikraadi psühholoogias (SHI)

Täiskasvanute koolitaja, tase VI. Motivatsioonikoolituste ning karjäärinõustamiste läbiviija.

Individuaalne ja grupinõustamine täiskasvanutele. Koolieelse asutuste personali täiendõppekavade koostaja, hooldustöötaja ja tugiisikute koolituste õppekavade koostaja, lektor.



Täiskasvanute koolitamise kogemus aastast 2014.



Ilona Thagazitova

1987 Tallinna Meditsiinikool eriala: õde kiitusegs
1990 Tallinna Meditsiinikool eriala: velsker kiitusega
2012 Tallinna Tervishoiu Kõrgkool – bakalaureus, üldõde
Töötas kardioloogia ja neuroloogia osakondades.
Praegu tegeleb koduõendusega, töötab PERH-i järelravi osakonnas.

Täiskasvanute koolitamise kogemus aastast 2014.



Olga Bizjukova

Kõrgharidus finantsjuhtimise valdkonnas (Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor), kutseharidus kokanduses.

Enam kui 15-aastane töökogemus toitlustusvaldkonnas. Tegeleb täiskasvanute koolitamisega aastast 2015. Läbinud Täiskasvanute koolitaja koolituse, magistrikraadi omandamisel finatsjuhtimises.



Made on
Tilda