kinnitatud projektijuhi
Jekaterina Inevatova poolt 25.09.2023
Lapsehoidja, tase 5 (õpetaja assistent)


Lapsehoidja, tase 5 koolitus koos esmaabiandja väljaõppega

1. Õppekavarühm
Lastehoid ja teenused noortele.

2. Õppekava koostamise alus
Lapsehoidja, tase 5 Kutsestandard kinnitatud 15.04.2021 a.

3. Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal
280 akadeemilist tundi (180 ak. tundi auditoorne õppetöö, 80 ak. tundi ettevõtte praktika, 20 ak. tundi iseseisvat tööd).

4. Sihtgrupp
Täiskasvanud inimesed, kes soovivad omandada uusi teadmisi ja oskusi ning töötada lapsehoidjana või täiendada varem omandatud teadmisi ja oskusi laste hooldamise valdkonnas.

5. Õpingute alustamise tingimused
Lapsehoidja õppekava alusel võib õppima asuda täisealine isik (vähemalt keskharidusega).
Veebiõpe läbimiseks vajalik elementaarne arvuti kasutamise oskus ning tehnika- arvuti, kaamera, mikrofon (vajadusel tagame iga osalejale vajalik tehnika). Enne koolituse algust võimalik testida Zoom-i kasutamist.

6. Õppe eesmärk
Lapsehoidja eriala eesmärgiks on võimaldada õppijal omandada teadmised, oskused ja hoiakud tööks laste hooldusteenuse pakkujana, luua eeldused õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks ja sooritada lapsehoidja kutsestandardi tase 5 kutseeksami.

7. Õpiväljundid
Peale õppekava läbimist õppija:

- Lähtub kvaliteetse paindliku teenuse pakkumisel kutse- eetika põhimõtetest ning lapsehoiuteenuse osutamisele esitatavatest nõuetest, arvestades lapse heaolu tavapärastes ja uudsetes olukordades ning perekonna vajadusi

- Kujundab lapsest lähtuvalt lapsele turvalise, mängulise ja kasvukeskkonna

- Planeerib, viib läbi ja hindab koostöös lapsevanema/hooldajaga lapse füüsilist, emotsionaalset, intellektuaalst ja sotsiaalst arengut toetavaid tegevusi lapse individuaalsusest lähtuvalt

- Hindab oma kutseoskusi ja planeerib oma professionaalse arengu läbi elukestva õppe

- Mõistab infotehnoloogia rolli, rakendab infotehnoloogia võimalusi isiklikel ja tööalastel eesmärkidel, järgides turvalisuse ja konfidentsiaalsuse põhimõtteid ja häid suhtlemistavasid

- Mõistab ettevõtluse põhimõtteid ja seostab erialase ettevalmistuse nõudeid tööturul rakendumise võimalustega ning planeerib oma karjääri

- Mõtleb süsteemselt ja loovalt ning oskab oma ideid kriitiliselt hinnata ja leida iseseisvalt võimalusi nende rakendamiseks

- Vastutab kutseala keerukate ja mitmekesiste, uudseid lahendusi eeldavate tööülesannete täitmise eest võrgustikus ja iseseisvalt ning põhjendab oma seisukohti suuliselt ja kirjalikult usaldusväärsele informatsioonile tuginedes


8. Õppe sisu
1. Lapsehoidja kutse teotlemine.
2. Lapsehoidja kutse-eetika. Õigusaktid.
3. Suhtlemispsühholoogia ja meeskonnatöö.
4. Lapse arengu toetamine. Eakohased päevategevused.
5. Kõne arengu toetamine.
6. Loovtegevused.
7. Imiku (0-1) hoidmine.
8. Väärkohtlemise olemus, ilmingud ja ennetamine.
9. Laste eale vastav toitumine. Toiduhügieen.
10. Esmaabi (16 tundi).
11. Lapse tervise edendamine ja haige lapse hooldamine.
12. Erivajadusega lapse hoidmine.
13. Koostöö lapsevanema/hooldajaga.
14. Majapidamis- ja koristustööd.
15. Erialane praktika (80 ak. tundi).

9. Õppemeetodid
Auditoorne töö (180 tundi)
Loeng, ülesannete lahendamine, grupitööd, juhtumiarutelud, testid.
Auditoorne töö on õpiväljundite saavutamiseks õppekeskkonnas, sealhulgas e-õppes toimuv õppetöö loengu vorm.
Auditoorne töö toimub kohapeal aadressil Punane 18, 5. korrus, Tallinn või veebis Zoom keskkonnas.

Hindamiskriteeriumid:
Positiivseks soorituseks on vaja koolitaja poolt etteantud juhiste põhjal lahendada praktilised situatsiooniülesanded.
Toiduhügieeni testi läbimine. Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 80% õigeid vastuseid.

Erialane praktika (80 tundi)
Praktika on õpiväljundite saavutamiseks korraldatav sihipärane tegevus juhendaja juhendamisel töökeskkonnas (lastehoiuteenust osutav asutus). Kool tagab vajadusel igale õppijale praktikakoha.
Hindamiskriteerium:
Moodul loetakse arvestatuks, kui on sooritanud praktika, esitatud koolile nõutavad praktikadokumendid ja praktika-aruanne praktika kaitstud
Koolitusel osalenu koostab praktika aruande lähtuvalt enda valmisolekust iseseisvaks töötamiseks vastavalt kutsestandardi 5. taseme lapsehoidja nõuetele.

Õppija kirjeldab oma tööülesandeid ja probleemset situatsiooni seoses tööülesannete täitmisega ning seostab seda kutsestandardis kirjeldatud kompetentsidega; vormistab aruanne vormi kirjalikult.

Iseseisev töö (20 tundi)
Erialane lugemine, erialamaterjali kogumine ja analüüs.

10. Õppekeskkonna kirjeldus
Õppetöö toimub tervisekaitse nõuetele vastavates loenguruumides aadressil Punane 18, Tallinn. Lisaks on võimalus kasutada koostöölepingute alusel ka teiste koostööpartnerite koolitusklasse.

Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega (arvutid, kaasaegne esitlustehnika). Koolitusgruppide suurused on erinevad ja sõltuvad kursuse sisust ja eesmärgist. Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus. Kohvipauside jaoks olemas varustatud kööginurk.

Veebiõpe jaoks kasutatakse Zoom õppekeskkonda,mis võimaldab sünkroonselt läbi viia esitlusi, audio- ja videokonverentse, jagada eri formaatides faile ja oma arvutiekraanil toimuvat, kasutada ühist jututuba ning valget tahvlit.

11. Õppematerjalid
· Lektorite poolt koostatud õppematerjalid
· Lapsehoidja, tase 5 kutsestandard
https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/va...
· Lapsehoidja kutse andmine
https://www.eswa.ee/wp-content/uploads/2023/05/KA-...

12. Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid
- Õpilane on osalenud vähemalt 75% auditoorsetest tundidest;
- Sooritanud õppepraktika täismahus;
- Läbinud esmaabiandja väljaõppe ning toiduhügieeni koolitust täies mahus;
- Esitanudkoolituse lõpuks situatsiooniülesande lahenduse ja saanud sellele positiivse hinnangu.

Õpitulemuste hindamine on mitteeristav, iga lõpetaja saab tagasiside oma tulemuste ja edaspidise arenguvõimaluste kohta.
Tunnistuse väljastamise eelduseks on õppepraktika läbimine 100% ulatuses (peab olema läbitud edukalt), auditoorses õppetöös osalemine (sh õppeprotsessides aktiivne kaasatöötamine, sooritatud kirjalikud ja suulised testid) 75% ulatuses ja õpiväljundite hindamise läbimine positiivselt (hindamisele pääsemise eelduseks on, et koolitusel osalemise osakaal on täidetud).
Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Tunnistusele ja tõendile märgitakse vähemalt järgmised andmed:

· täienduskoolituses osalenud või selle läbinud isiku nimi ja isikukood;
· täienduskoolitusasutuse nimi ja täienduskoolitusasutuse pidaja registrikood;
· majandustegevusteade;
· õppekava nimetus;
· täienduskoolituse toimumise aeg ja täienduskoolituse maht;
· tõendi või tunnistuse väljaandmise koht ja kuupäev;
· tõendi või tunnistuse number;
· koolitajate nimed.
Tunnistusel või selle lisas märgitakse õpiväljundid, õpiväljundite saavutatuse hindamise viisid (praktiline töö jms).
Tunnistused või tõendid väljastatakse eesti keeles.
Tunnistused ja tõendid registreeritakse TempoKoolitus OÜ vastavas registris.

13. Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus

Maarika Veigel
Lõpetanud MSc kasvatusteadused (pedagoogiline nõustamine 2007), MA kehalise kasvatuse (1988) ja MA informaatika (2022) erialadel(kõik Tallinna Ülikool). Hetkel doktorant TLÜ Haridusteaduste Instituudis. Omab kutseõpetaja, tase 7 kutsetunnistus.

Töökogemus koolitajana, lektorina kõrg- ning kutseharduse tasandil(TLÜ, TTHK, VKÕK) ja laste juhendajana sportlikus huvihariduses üle 30.aasta. Al. 2017 tegelenud kutseõppe töökohapõhise õppe arendamisega (lapsehoidja, hooldustöötaja) üle Eesti, õpetanud TTHKs ja Valgamaa KÕKs. Panustanud suuresti lapsehoidja koolitustesse ja al. 2018 ESTA lapsehoidja kutsehindamiskomisjoni töösse. 2023a. sai HTMi kutsehariduse digimaterjalide loomise konkurssidel auhinnalised kohad.

Läbinud hulgaliselt TÜ psühholoogia, HARNO Distantsilt targemaks teemasid, koolitusi aktiivõppe- ja digimeetoditest, vaimse tervise teemadest.

Angela Melikhova, PhD
Kõrgharidus, PhD (Moskva Riiklik Sotsiaalne Ülikool: Õigusteadus; Sotsiaal-Humanitaarinstituut (SHI): Õigusteadus), täiskasvanute koolitaja tase 6.
Kogemus haridusalases tegevuses ja õppekavade koostamise osas.
Täiskasvanute koolitamise kogemus 15 aastat.

Tatjana Jušinski
Kõrgharidus, Tartu Ülikool, arstiteaduskond, õendusteaduse osakond – terviseteaduse magistri kraad. Eesti Punase Risti litsentsiga esmaabiõpetaja.
Läbinud mitmeid erialaseid koolitusi, töötab intensiivravi õena Tartu Ülikooli Kliinikumis.
Täiskasvanute koolitaja kogemus aastast 2010.

Stella Parhomtšuk
2020- Moskva Riiklik Ülikool (logopeed)
2019- läbis Täiskasvanute koolitaja koolituse
2010- omandas magistrikraadi psühholoogias (SHI).
Täiskasvanute koolitaja, tase VI. Motivatsioonikoolituste ning karjäärinõustamiste läbiviija.
Individuaalne ja grupinõustamine täiskasvanutele. Koolieelse asutuste personali täiendõppekavade koostaja, hooldustöötaja ja tugiisikute koolituste õppekavade koostaja, lektor.
Täiskasvanute koolitamise kogemus aastast 2014.

Ilona Thagazitova
1987 Tallinna Meditsiinikool eriala: õde kiitusegs
1990 Tallinna Meditsiinikool eriala: velsker kiitusega
2012 Tallinna Tervishoiu Kõrgkool – bakalaureus, üldõde
Töötas kardioloogia ja neuroloogia osakondades.
Praegu tegeleb koduõendusega, töötab PERH-i järelravi osakonnas.
Täiskasvanute koolitamise kogemus aastast 2014.

Olga Bizjukova
Kõrgharidus finantsjuhtimise valdkonnas (Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor), kutseharidus kokanduses.
Enam kui 15-aastane töökogemus toitlustusvaldkonnas. Tegeleb täiskasvanute koolitamisega aastast 2015.
Läbinud Täiskasvanute koolitaja koolituse, magistrikraadi omandamisel finatsjuhtimises.
Made on
Tilda