1. Õppekavarühm
Majutamine ja toitlustamine

2. Õppekava koostamise alus
Abikokk, tase 3 Kutsestandard kinnitatud 9.11.2017 a.

3. Õppe kogumaht ja õppe ülesehitus, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal
240 akadeemilist tundi (120 ak. tundi auditoorne õppetöö, 80 ak. tundi ettevõtte praktika, 40 ak. tundi iseseisvat tööd)

4. Sihtgrupp
Täiskasvanud inimesed, kes soovivad omandada uusi teadmisi ja oskusi või täiendada varem omandatud teadmisi ja oskusi majutamise ja toitlustamise valdkonnas.

5. Õpingute alustamise tingimused
Koolitusele oodatakse kõiki, keda huvitab kokkamine ning kes soovivad õppida koka eriala baasteadmisi ning põhilisi tehnoloogiaid.

6. Õppe eesmärk
Õpetusega taotletakse, et õpilasel on teadmised, oskused ja hoiakud abikokana töötamiseks ja valmisolek erialaseks enesetäiendamiseks ning elukestvaks õppeks.

7. Õpiväljundid

— Teab ja tunneb toiduohutuse aluseid, toidu säilitamise tingimusi ning jälgib isikliku hügieeni nõudeid
— Oskab kasutada põhilisi toorainete külm- ja kuumtöötlemisvõtteid
— Töötab köögis ohutult, järgib köögi sisekorra eeskirju
— Oskab kasutada toiduvalmistamisel sobivaid seadmeid ja töövahendeid
— Oskab kata lihtsamat lauda ning serveerida juhendi alusel toite
— Oskab planeerida ja teha juhendaja abil köögis oma tööd
— Täidab hügieeninõudeid
— Oskab valmistada lihtsamaid toite
— Tuleb toime lihtsamate puhastus- ja hooldustöödega köögis

8. Õppe sisu
Auditoorne töö (40 tundi):
Töökeskkond ja toitlustamine
— toiduhügieeni alused
— toiduainete eeltöötlus
— toiduainete kuumtöötlemisvõtted
— toitumise alused ja toidupüramiid

Köögitöö õpe
— seadmed ja tööohutus
— hinnakujundus ja kalkulatsioon
— lauakatmise põhialused

Toiduvalmistamise teooria
— puljongid ja supid
— köögiviljaroad ja lisandid
— hakkliharoad ja kastmed
— pudrud ja tainatooted
— pastatoidud

Praktiline töö köögis (80 tundi):
— puljongid, kastmed, supid
— köögivilja- ja pastatroad ning lisandid
— hakkliharoad
— pudrud ja toidud tangainetest
— kohupiima- ja munaroad
— külmad road, salatid, võileivad
— magustoidud, küpsetised

Õppepraktika (80 tundi)
Iseseisev töö (40 tundi)

9. Õppemeetodid
Auditoorne töö (120 tundi)
Kontakttunnid (loengumaterjali omandamine), ülesannete lahendamine, grupitööd, seminarid, testid.
Erialane praktika (80 tundi)

Praktika mooduliga taotletakse, et õpilane arendab, täiendab ja rakendab teoreetilises õppetöös omandatud teadmisi ja oskusi praktilises töökeskkonnas, kujundab sotsiaalseid oskusi, isiksuseomadusi ja hoiakuid, mis tõstavad õpilase valmisolekut tulevaseks tööeluks. Moodul loetakse arvestatuks, kui on sooritanud praktika, esitatud koolile nõutavad praktikadokumendid ja praktika-aruanne praktika lõpuseminaris kaitstud. Kool tagab igale õppijale praktikakoha. Praktika maht on 80 akadeemilist tundi ehk 60 astronoomilist tundi.

Iseseisev töö (40 tundi)

Erialane lugemine, erialamaterjali kogumine ja analüüs.

10. Õppekeskkonna kirjeldus
Õppetöö toimub tervisekaitse nõuetele vastavates loenguruumides ja vajaliku inventariga õppeköögis. Lisaks on võimalus kasutada koostöölepingute alusel ka teiste koostööpartnerite koolitusklasse. Õppeklassid on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega. Koolitusgruppide suurused on erinevad ja sõltuvad kursuse sisust ja eesmärgist. Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

11. Õppematerjalid
Rekkor, S, Kersna, A., Merits, M. Roosipõld, A. 2014 Toitlustuse alused Rekkor , S, Kersna ,A, Merits, M, Kivisalu I, 2010 Toiduvalmistamine suurköögis www.e-ope.khk.ee/ek/ 20012/ toiduvalmistamine.../ toiduainete õpetus. e- ope.khk.ee/.../toiduvalmistamine_suurkoogis/suurkoogi_toitude_valmi... http://www.ehrl.ee/koka-kutseeksami-materjalid


12. Nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid
TUNNISTUS väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud vähemalt 70% õppetundidest ja koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja õppija saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.

TÕEND koolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud vähem kui 70% õppetundidest ja koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui õppija ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.


13. Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus

Jekaterina Inevatova
TempoKoolitus OÜ juhatuse liige, koolitaja.
Lõpetanud Tartu Ülikooli juura eriala ning saanud bakalaureuse kraadi sotsiaalteaduses.
Omab pikaajalise ja eduka projektijuhtimise kogemuse.
Täiskasvanute koolitaja, VI tase.
Täiskasvanute koolitamise kogemus aastast 2014.

Anneli Kubbi
Pagar-kondiitri ja koka erialase ettevalmistusega.
Omab EKR kokk tase 4 kutset. Totlustusettevõtete juhtimise kogemusega.
Täiskasvanute koolitamise kogemus alates 2015.a.

Stella Parhomtšuk
2010. aastal omandanud magistrikraadi psühholoogias. Täiskasvanute koolitaja, tase VI.
Motivatsioonikoolituste ning karjäärinõustamiste läbiviija.
Individuaalne ja grupinõustamine täiskasvanutele.
Koolieelse asutuste personali täiendõppekavade koostaja, hooldustöötaja ja tugiisikute koolituste õppekavade koostaja, lektor.

Täiskasvanute koolitamise kogemus aastast 2014.

Kinnitatud õppedirektori
J. Inevatova poolt 2.01.2020
Abikokk
Made on
Tilda